سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

دیروز یکی از دختران خوبم پیامکی زد واعمال عاشورا را پرسید .با خودم گفتم چرا مردم خوب ما که د رهمه مناسبت ها مطابق آداب آن روز عمل می کنند چرا کسی سراغ اعمال عاشورا را نمی گیرد .تنها چیزی که در اعمال امروز خواسته شده عزادار بودن وامساک از خو.ردن وآشامیدن است ،همان که با کمال تاسف رعایت نمی شود !امروز مولای مظلوم ما که جانش را برای رفع جهالت ما می داد تشنه وگرسنه وداغدیده مشغول رزم بود وما در همان  لحظه  سرگرم سرو  انواع نوشیدنی ها وخوردنی ها بودیم ! 

هرچه می گشتم کمتر حال دردمندانه عزا را می دیدم .راستی اگر کسی پدر مهربانش را از دست داده باشد رغبتی به خوردن دارد ؟ اگر کسی پدر مهربانش را از دست داده باشد به تماشای عزادار ی مردم می نشیند ؟ یا خود بر سر وسینه می کوبد  ومی گرید ؟

امروز باید درگوشه ای از مجلس عزا می نشستیم  وهمنوا با  صاحب عزای امروز که دردمندانه  به سوگ نشسته بود بر سر وسینه می زدیم وزیارت ناحیه را همنوا با او می خواندیم .

کاش مردم عاشق ما  نذورات خودرا در روز میلاد شادی آفرین حسین (ع) توزیع می کردند واجازه می دادند امروز مردم "امساک " کنند !

کاش کسی این ذوق را به خرج می داد وبه جای این همه نذورات عاشق  آرزومندی را به زیارت مولایش می فرستاد .

کاش کسی پیدا می شد وکتاب "زیارت ناحیه مقدسه " را بین مردم توزیع می کرد تا با مولایشان هم نوا شوند .

کاش این اخرین عاشورای فراق باشد وعاشورای بعدی را به مولای دردمندمان  اقتدا کرده وچون او عزاداری کنیم .


[ پنج شنبه 89/9/25 ] [ 3:32 عصر ] [ م حجت ]

شنیده اید در معرفت وولایت پذیری قمر بنی هاشم که وقتی امان نامه شمر آمد حتی اجازه نداد مولایش  از ماجراباخبر شود وگرد غم برچهره اش بنشیند

وباز شنیده اید که او به آب رسید اما آب ننوشید تا حتی در احساس با مولایش شریک باشد .

اما امشب باخود می اندیشیدم که آیا احساس امشب وفردای ما با مولایمان ،صاحب عزای این روزها یکسان است ؟ !

او از دیدگانش خون می بارد وما ....؟ 

او بی صبرانه در انتظار بازگشت ماست تا بیاید وبغض فرو خورده قرن های شیعه را تسکین دهد وما غافلانه همچنان دور از او به بازی خویش مشغولیم ....!

نکند سهم ما از عزای عالم فقط پوشیدن لباس سیاه باشد ودیگر هیچ ....

التماس دعا 


[ چهارشنبه 89/9/24 ] [ 6:51 عصر ] [ م حجت ]
<   <<   11   12   13   14      
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب