سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

یکی از روزهایی که نسیم رحمت الهی درآن می وزد ،دوشنبه این هفته است .قدر لحظات را بدانیم 

 

شکوه و عظمت‏ حادثه مباهله آن روز تاریخی را به عنوان یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ اسلام قرار داد و آن روز به عنوان روز جشن و شادی وشکرگزاری به درگاه حق و به عنوان یادآور عظمت اصحاب کساء در حافظه تاریخ ثبت‏شد .

به همین جهت در روز 24ذی الحجه، همانند عید غدیر آداب ویژه‏ای منظور شده است که برخی از اعمال آن روز عبارتست از:

 1 . روزه گرفتن
 2 . غسل روز مباهله
 3 . به جای آوردن نماز مباهله
 4 . خواندن دعای آن روز
 5 .تصدق بر فقرا، به عنوان شکرگزاری
 6. قرائت زیارت جامعه که جلوه هایی از عظمت اهل بیت علیهم السلام را بیان می‏کند.
منم دعا کنید لطفاگریه‌آور

 


[ شنبه 90/8/28 ] [ 7:50 عصر ] [ م حجت ]

شب عید غدیر است .بزرگترین عید مسلمانان .همه جا مجالس جشن وشادی برپاست وچا هم دارد اما کاش میان  شادی هایمان به حقیقت این عید می اندیشیدیم وطرفی می بستیم .

امروز وقتی درجشن مدرسه  شادی وسوت وکف و فریادهای بچه ها را دیدم با خود اندیشیدم کاش  درکنار شادی  به  وظیفه خویش هم فکر می کردیم . امشب خود را سرزنش کردم که چرا درهمان مجلس حتی بی دعوت این تذکر را ندادم !!!!وااااای

عید غدیر فقط یاد آور بیعت مسلمانان سال دهم هجری با امیر المونین نیست .بلکه بیعت با امام وولی  خود درهر زمانی است . نکته ای که  کمتر کسی به آن توجه دارد . امروز باید با امام زمان خویش که بی صبرانه منتظر بیداری من وما نشسته بیعت کرد .باید با او عهد ببندیم که از فردای غدیر  وفاداری به او را درعمل ثابت کنیم . با او عهد ببندیم که برای آمدنش تلاش کنیم  ..... وبیدار شویم وغفلت را رها کنیم .

راستی خدا کند بیعت ما مثل بیعت مسلمانان سال دهم هجرت آنقدر سست نباشد که 70 روز بعد درسقیفه روزگار فراموشش کنیم واندکی پس از آن عاشورا را تکرار کنیم !!!!!!!!!!!گریه‌آور


[ دوشنبه 90/8/23 ] [ 6:36 عصر ] [ م حجت ]

ابوهاشم جعفرى حکایت کند:روزى در محضر شریف امام هادى علیه السلام شرفیاب شدم ، کودکى وارد شد و شاخه گلى را تقدیم آنحضرت کرد.امام علیه السلام آن شاخه گل را گرفت و بوئید و بر چشم خود نهاد و بوسید؛ و سپس آن را به من اهداء نمود و اظهار داشت :هر که شاخه گلى را ببوید و بر چشم خویش بگذارد و ببوسد و سپس صلوات بر محمّد و آلش فرستد، خداوند متعال حسنات بى شمارى را در نامه اعمالش ثبت مى نماید؛ و نیز بسیارى از خطاها و لغزش هایش را مورد عفو قرار مى دهد


[ جمعه 90/8/20 ] [ 8:0 عصر ] [ م حجت ]


[ یکشنبه 90/8/15 ] [ 7:54 عصر ] [ م حجت ]

حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی: «رُوی إنّ لیلة عرفة یستجاب فیها ما دعا من خیر و للعامل فیها بطاعة الله تعالى أجر سبعین و مائة سنة».

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند، به اجابت می‌رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏‌شود.

 اعمال صالح برابر صدوهفتاد سال عبادت است

این روایت، شکوه شب عرفه را می‌رساند. به حسب ظاهر، امشب شب عرفه است؛ بنابراین، می‏‌خواهم این مطلب را به دوستان عرض کنم که امشب را قدر بدانید! نخستین مسأله‏‌ای که در امشب بر آن تأکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می‌رسد.

مقید باشید که امشب، مشغول غیر عبادت نباشید!

مطلب دیگر اینکه مقید باشید که امشب مشغول به غیر عبادت نشوید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید! وقتی چنین معادل‌ه‏ایی هست که عبادت امشب مانند عبادت صد و هفتاد ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون امشب یکی از بزرگترین فرصت‌هایی است که ما داریم.

 


[ شنبه 90/8/14 ] [ 2:47 عصر ] [ م حجت ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب